Söta stövlar

Letar efter ett par stövlar till Edward som han kan ha i vår.
Gillar Tretorns svarta klassiska men sen snubblade jag över dessa från danska MiniATure, så söta. Frågan är bara om han ska plaska runt i ett par gula eller bruna?

 


Hela familjen

Kan inte låta bli att utbrista annat än:
Åh!
Så vackert att se dem tillsammans.


Roligt att man får se så mycket bilder av dem. De är sannerligen en modern kungafamilj:)

Och skoj att se vad de valde för vagn: En BRIO, modell "Happy". Anade att det skulle bli svenskt:)

 

 


Första bilderna på Estelle!

Oj, så söt hon är!
Det stämmer som de sagt, väldigt lik båda sina föräldrar. Påminner framför allt mycket om prins Daniel på en av bilderna.

Roligt att de var så snabba med att lägga ut bilder så att man fick se underverket:)

 


Oscars-galan!

Har i många år tänkt att jag ska se Oscars-galan. Det har aldrig skett då jag alltid somnar som en stock vid ca kl. 23.
Förra året, då Edward var knappt 2 månader, så såg jag sista halvan av galan eftersom vi då hade den dygnsrytmen. Men i år så ser det riktigt lovande ut, jag är i alla fall vaken än så länge. Dock har mina älsklingar somnar, E sedan länge och maken sedan nån halvtimme. Sötnosarna.

Vill åtminstone se alla anlända på röda mattan... :)


 


Prinsessan Estelle!

Sitter hos frisören och läser om den lilla Kronprinsessans namn:

Estelle Silvia Ewa Mary

Och jag förstår valen av andranamn, de vill hedra sina mödrar och Kronprinsessan Mary av Danmark (antar jag, eller?). Vilket är en mycket fin gest av dem.

Men Estelle var riktigt oväntat. Dock väldigt sött! Prinsessan Estelle. Känns väldigt nytt, väldigt 2012.

Och tydligen finns det en Estelle Bernadotte sedan tidigare som de knyter an till, fint.

 

Man kan ju gissa att Estelle kommer skjuta i höjden i namnstatistiken bland barn under kommande år.

 

Men nu vill jag snart blir klar snart så att jag kan få åka hem till min lille prins: Edward:)

 


Första bilden på familjen!

De har redan lämnat Karolinska, mindre än 1 dygn sedan de kom in. Starkt, men antar att de har gott om uppbackning på Haga i form av mor- & farföräldrar redo att passa upp och pyssla om dem till tusen:) Det är en fantastisk tid!

Har suttit och tittat på bilder när Edward kom till världen under förmiddagen. Magiskt!
Att bli förälder är det största man kan vara med om:)

 


Välkommen till världen, lilla kronprinsessa!

Tänk så fantastiskt! Sverige har fått en ny kronprinsessa!

Jag blir tårögd nästan varje gång jag ser inslaget med prins Daniel från Karolinska som kablas ut på nyheterna oavbrutet.

Jag & Edward kommer följa sändningarna hela dagen! Han är förresten riktigt uppspelt och följer nyheterna noggrant. Skiljer ju bara 2 år mellan dem. Kanske hans blivande hustru måhända, hans föräldrar håller tummarna för det;)
Kommer hur som helst bli en väldigt vacker flicka med en mycket fin personlighet (med tanke på vilka fina föräldrar hon har).

Stort grattis till dem!

Vilken glädjens dag det blev denna torsdag!

Kram

 


Ny vecka!

God morgon måndag!

Vi vaknade imorse av solsken som strålade in på oss i sovrummet. Det är otroligt vilken energi och glädje det ger. Känns som om våren på riktigt börjar närma sig nu. Och på fredag ska jag till frisören, oj vad jag längtar!

Något som också gör en på strålande humör är vackra, skira tulpaner. Som dessa på köksbordet.

 

 


Mellanmål

När Edward äter lunch brukar jag alltid ta mig nåt mellanmål. Och just nu är favoriten en latte och smoothie gjord på banan, hallon, vaniljyoghurt och havregryn (läste om smoothien hos Starwomanmin absoluta favoritblogg) och den är supergod. Även Edward & maken älskar den:)

Nu: Pulkapromenad!

 

 


Alla hjärtans dag!

Glad Alla hjärtans dag!

Maken jobbar hemifrån idag så under förmiddagen har vi hunnit ta en lång, mysig pannkakefrukost och sedan ett skönt bubbelbad. Och ikväll ska maken laga middag, lyxigt!

Ska tvätta lite men i övrigt har jag inga "att göra" så ska låta maken få jobba i fred inne i biblioteket och mysa med Edward. Han trillade och slog sig igårkväll så han får ta det lite lugnt idag. Kanske mysa i soffan och se nån film.

Här är vad mina älsklingar hade väntandes vid frukostbordet imorse. Lite presenter som sig bör på Alla hjärtans dag:)

Ha en fortsatt fin dag!

Kram

 


Vårinspiration

Känner mig allmänt vinterblek och glåmig. Ska bli härligt med lite vår snart.
Skulle vilja se ut nåt sånt här i vår;) :)

 

 


Hilary Duff's snygga gravidstil

Har länge gillat Hilary Duff. Och jag hittade häromdagen dessa bilder på People.com. Väldigt söt gravidlook!

 

 


Måndag!

God eftermiddag!

Vi kickstartade dagen och den nya veckan med en rejäl promenad i det fina vädret. Var ute nästan 1,5 timme. Härligt! Edward somnade gott i vagnen efter besöket hos våra kompisar hästarna. Fixade lite inför morgondagen och Alla Hjärtans Dag när vi kom tillbaka. Älskar att få skämma bort mina älsklingar med nån liten present och att få pyssla om dem. Tror det blir pannkakefrukost imorgon dagen till ära, vore gott, och det uppskattar hela familjen:) Ska klura på vad vi ska äta till middag imorgon nu bara.

Har sen lekt runt här hemma, ätit lunch, bäddat rent, ringt lite samtal etc.

Dagen går fort med andra ord.

Ha en fortsatt trevlig måndag!

Kram


Melodifestivalen, del 2

Just ja, har ju glömt att nämna lördagens Melodifestival. Tyckte att denna deltävling var ganska medioker.

Sonja Aldén's låt satte sig tyvärr inte på minnet så det var tyvärr inte en så stark låt som jag önskat.
Däremot gillade jag killen i kostym som gick vidare till Globen. Bra låt!
Och framför allt; bravo till klädseln! Äntligen en som vet hur killar ska se ut! Välklätt och snyggt.

Visst, jag må vara partisk eftersom min man ser ut sådär typ varje dag när han åker till jobbet, men jag kan inte hjälpa det: Kostym= Aldrig fel:)

 

 


Söndagen

God afton!

Här hemma har vi ägnat söndagen åt att på förmiddagen ta en promenad i det vackra vädret med mina föräldrar innan de åkte hem. Vi gick och hälsade på hästarna i hagen här intill. Vilket Edward tycker så mycket om:)
Sen på eftermiddagen så åkte vi och storhandlade inför veckan. Och till middag gjorde maken sin supergoda spagetti & köttfärssås, som jag älskar!
Efter det har vi spelat Alfapet, mysigt, och nu spanar vi in "Kontoret" på TV4. Hyfsat bra, gillar ju Dorsin men inte lika bra som Solsidan. Längtar tills den serien kommer tillbaka.

Fortsatt trevlig söndagkväll!

Kram

 

 


Whitney Houston

God morgon!

Här har vi just vaknat och ska snart äta frukost.

Hör att Whitney Houston gått bort inatt, tragiskt. Hon hade en fantastisk röst.

Det mest tragiska är dock att det väl egentligen att det inte kan ha varit någon jättestor överraskning för folk. Hela världens visst ju om att hon hade och har haft drogproblem länge. Vad man undrar är: Varför såg ingen i hennes närhet till att ge henne hjälp? Detta hade kanske inte behövt ske.

Tragiskt.


Up all night

Såg just att min och makens nya favoritserie "Up all night" börjar på TV3. Den gick tidigare på torsdagar kl. 22 men går alltså nu på lördagar kl. 19.30. Värt att lägga på minnet.

Handling (hämtat från tv3.se):
Reagan Brinkley är en kärleksfull hustru, en framgångsrik karriärkvinna, en energisk festminglare - och en nybliven mamma. Hon är fast besluten att inte låta moderskapet sätta käppar i hjulet för hennes framgångar på jobbet. Därför återvänder hon till sitt arbete medan hennes make Chris stannar hemma med deras dotter. Snart smyger sig dock självtvivel och sömnbrist på. Dessutom är Reagans chef, den ambitiösa men sköra programledaren Ava, mycket krävande och pressar henne till det yttersta.

I rollerna: Maya Rudolph, Christina Applegate och Will Arnett.


 


Go' kväll lördag

God kväll!

Här har jag, maken, Edward och mamma & pappa just avnjutit en god middag och tittat lite på "Go kväll lördag" med Ebba von Sydow. Mysigt program och jag gillar Ebba, hon verkar vara så enormt trevlig. Henne skulle man inte ha nåt emot att adoptera som kompis.

Nu har sitter vi i soffan och småpratar i väntan på Melodifestivalen. Tror att Sonja Aldén kommer vara bra ikväll, brukar alltid gilla hennes låtar.
Edward har redan tagit kväll och somnat i min famn, mysigt.
Men det har varit en händelserik dag för honom idag. Med lek & bus och promenad med oss och mormor & morfar på förmiddagen.
Semmelfika hos min rara svägerska med svärföräldrarna på eftermiddagen. Hon hade bakat egna semlor, det är överkurs!:) Men det var de godaste semlorna jag ätit! Och hon hade dessutom bakat små minisemlor speciellt till Edward, så söta och väldigt snällt av henne.

Fortsatt trevlig lördagkväll!

Kram


Gårdagens köp

Gårdagens inköp från H&M.
Randig tröja, 2 pikéer och ett par mörka jeans med hängslen.

 


God morgon fredag!

God morgon!

Här hemma har vintern verkligen lagt sin hand över tomten.

Nu: Promenad och pulkadax!

 

 


Mulberry's skyltfönster

Såg Mulberry's fina skyltfönster då jag gick längs nedre Birger Jarlsgatan förut.
Den svarta eller beiga väskan skulle man inte tacka nej till. Väldigt fina!

 

 


Snöiga, härliga torsdag

God eftermiddag!

Vi hängde med maken in till stan idag och gick på mitt älskade Fältan. Hittade lite nya, våriga kläder till Edward på H&M och Polarn o Pyret. Hittade även lite smått & gott att ge mina älsklingarAlla Hjärtans Dag:) Strosade sedan Karlavägen bort ned mot stan och till makens (& mitt) jobb igen. Där vi nu är och äter lite lunch medan snöflingorna singlar ned utanför fönstren. Mysigt så!

Älskar Karlavägen, vet inte varför egentligen. Visst, det är ju ett väldigt fint promenadstråk men jag tror att det framför allt är alla minnen som gör mig så fäst vid gatan. Alla besök på MamaMia när jag väntade Edward, de första barnvagnspromenaderna där, alla butiker man kan utan och innan. Det känns liksom lite som "min" gata:)

Min älskade mamma & pappa kommer och hälsar på oss i helgen (de kommer ofta och hälsar på iofs men det är lika mysigt varje gång) så ska fundera ut nån god middag att bjuda på imorgonkväll.

Nu ska vi heja på en av makens trevliga kunder:)

Ha en fortsatt trevlig torsdag!

Kram

 

 


Rörstrand Filippa K

Jag älskar kaffemuggar och det senaste som jag fått akut "ha"-begär för (och haft ett tag men ännu inte gjort nåt åt) är Rörstrands Filippa K-serie. Oj, så snygg den serien är! Stilren och klassisk. Och för mig som snöat in på svart & vitt (jepp, tillhör den här "Ljust & fräscht"-generationen;)) så är den ju alldeles perfekt.
Föreställer mig att kopparna framför allt vore underbara att ha i sommar och ta morgonkaffet i när man går ut på terrassen och njuter av morgonsolen.


 


Kerstin Florian Satin Lotion

En av anledningarna till att jag & maken hade kort på Sturebadet (innan Edward kom) var Kerstin Florian's produkter i omklädningsrummen.
De var beroendeframkallande! Och framför allt Satin Lotion.
Men nu har vi den här hemma, vilket känns riktigt lyxigt! Och den är alldeles underbar att smörja in sig med när man är nyduschad. Doftar ljuvligt!

Dagens tips!

 


Tisdagseftermiddag

God eftermiddag!

Här hemma har dagen gått i ett. Tycker att den gör det framför allt de dagar då man vill försöka hinna med dusch, hårtvätt, föna håret och sminka sig på förmiddagarna samtidigt som Edward vill leka. Men nu så. Nu har Edward ätit lunch och leker för fullt och jag har plockat ur diskmaskinen, satt på en tvätt, städat lite, vattnat orkidéerna, plockat med lite leksaker m.m. Så nu ska jag nog göra mig en latte och sen lägga mig tillsammans med Edward i soffan och vila middag med honom. Älskar den stunden på dagen! Antar att det framför allt är det som man kommer sakna då han blir äldre, så det gäller att njuta och ta till vara på dessa stunder nu:)

Och även om jag älskar vintern och snön (är ju decemberbarn) så börjar jag nu då smått längta efter våren, få mer solljus på dagarna och kunna vara ute utan att frysa. Och att få köpa en gungställning till Edward. Tänk så mysigt det blir! Och han älskar att gunga så det blir perfekt att kunna ha en på tomten!

Funderar på den här gungställningen från Hörby Bruk. Den är riktigt snygg! (är inte så förtjust i den klassiska gröna) Och kommer passar bra på tomten, om man nu ska vara en sån stilsnobb som matchar modern gunga med modernt hus, haha, tänk så man är. Inredningstokig eller vad man nu ska säga, älskar att matcha och tänker på detaljer;)
Aja, snyggt blir det nog i alla fall;)

Fortsatt trevlig tisdag!

Kram

 


Måndagskväll & barnskor

Har hittat världens sötaste barnskorheppo.se från Ralph Lauren.
Perfekta skor till våren för Edward.
Och nu när Edward är lite äldre och inte växer ur allt lika snabbt så är det bättre med färre kläder/skor men med bättre kvalitet. I och med att kläderna håller längre tid så måste de vara av bättre kvalitet för att hålla många tvättar. Så efter den filosofin går jag nu.
Har så smått börjat leta efter kläder till våren så ska göra nåt kollage om det framöver. Finns så mycket fint!

Nu ska vi sätta oss i vår underbara soffa, njuta av en kopp te, känna brasan värma och fortsätta se på "Familjen Annorlunda", tänk så många barn de har! Men de är mysiga på nåt vis. Men nä, så många barn tror jag inte vi satsar på;)

 


Euphoria

 

 

Såg just Loreen's "Euphoria" i reprisen av Melodifestivalen på SVT nu. Vilken fantastisk låt det är! Man vill bara sätta den på repeat och lyssna på den om och om igen. Och allt med det framträdandet är genialiskt! Dansen, ljussättningen, Loreen!, looken, håret. ALLT. Hoppas hon vinner Melodifestivalen nu så att hon får chansen att vinna hela Eurovision, för det är inte omöjligt! Det blir en baggis för henne!

Present

Fick en försenad 25-årspresent av min
älskade kusin i lördags. En hel giftbag med smått & gott. Te, marmelad, kex, choklad etc. passar bra till förmiddagsfikat såhär på en måndag, lite vardagslyx:)

 


Solig måndag

God förmiddag!

Jag & Edward har redan hunnit vara ute och åkt lite pulka och hämtat posten (brevlådan ligger en bit bort). Men nu är vi inne igen och tinar upp oss. Var bitande kallt ute! Trots det vackra vädret och solen som skiner. Brr! Men det är så vansinnigt vackert ute!

Har just fått reda på att det kommer bli en riktig USA-invasion i sommar då båda mina kusiner med familjer och min morbror & moster kommer till Sverige! Det ska bli jätteroligt! Ena kusinen har jag inte sett sedan 2004!
Och det roliga är att vi har barn i samma ålder så gissa om sysslingarna kommer ha riktigt skoj!

Nu ska vi leka lite med Edwards älskade BRIO-klossar innan det är dags för lunch.

Trevlig måndag!

Kram

 

 


Vårnytt från Zara

Såg den här snygga outfiten till vänster i fredags i Zaras skyltfönster. Skulle kunna köpa hela outfiten rakt av, väldigt snyggt! Riktig Johanna-stil!:)

 

 


Söndag

Det var sagolikt vackert ute imorse när vi vaknade. Härligt att vintern äntligen kommit på riktigt nu!

Vi är med maken in till kontoret i stan en sväng. Hade tänkt att promenera till mitt gamla älskade Fältan och spana in H&M och handla lite på Sabis, men det är så kallt så jag skippar det och sitter hellre kvar med Edward på kontoret med en värmande latte. Kan handla mat på NK sen kanske istället.

Vi fikade med svärmor & svärfar tidigare idag, så Edward busade för fullt. Och visade stolt upp sin numera ganska självsäkra gång! Japp, nu börjar han vara riktigt duktig på att gå! *stolt mamma*

 

 


Melodifestivalen, del 1

Vilket starkt startfält på årets Melodifestival! Imponerande.
Vi, liksom troligtvis många andra, föll direkt för Loreen's "Euphoria". Vilken fantastisk låt! Den skulle fungera utmärkt att representera Sverige i Eurovision! Man vill bara höra den om och om igen nu.

Torsten Flinck var över förväntan, och jag gillade även Marie Serneholt's låt. Synd att hon inte gick vidare.

Programledarna var riktigt duktiga också! Bra sammansättning. Gillade speciellt mellanakten, den verkar de på SVT ha jobbat mycket med, kul:)

 

 


Fredag & lördag

Vi har just haft ett väldigt trevligt besök av min kusin Camilla och hennes sambo. Hon har just flyttat in hos honom och hit till Stockholm. Väldigt trevligt tycker jag, roligt att ha henne närmare nu.
Myste inomhus med brasan tänd och med lite semlor & kaffe, mmm...

Och igår träffade jag & Edward min gamla barndomvän Malin som var på besök från Uppsala. Hon åker till Irland 1 år nu i mars så vi passade på att träffas och fika & gå på stan. Var en jättetrevlig dag!

Hittade 2 jättesöta blusar när jag va inne på Sturegallerian igår. En cerise på Zara och en prickig på Massimo Dutti. Sprang även på en parfym & pyjamas till Edward också inne på Zara. Och så fyndade jag två CLEAN-dofter på NK, 122 kr! Vilket kap!

Nu är det kvällsmat, pyjamasdax och sen är det Melodifestivalen. Mysigt värre!:)

 


Ladurée i Stockholm!

Oh my God! Ladurée ska tydligen öppna i Stockholm inom en snar framtid. Kan ni tänka er så fantastiskt!

Minns när jag och min älskade make var i Paris våren -09 och åt en 3-rätters lunch på Ladurée på Champs Élysées. Det var fantastiskt gott och fantastiskt vackert! Godaste lunchen nånsin.

Macarons, de söta askarna m.m. snart äntligen i Stockholm, otroligt roligt!


Babyboom

E ska få en syssling till!
Min kusin M berättade just att hon och hennes man ska bli föräldrar i juli. Åh, så roligt!
Hon var en av de första som jag berättade för att jag var gravid. Det var i maj 2010 och jag berättade det eftersom vi inte skulle kunna närvara på deras bröllop p.g.a. mitt enorma illamående som jag hade då.
Va roligt att de äntligen ska få barn nu! Samma år som Kronprinsessan dessutom, lite skoj!

Det är så mysigt med gravidmagar och bebisar. Börjar redan längta efter en bebis till:)

 


Vattkoppor

Min kusin har fått vattkoppor. Och vi var ju där och hälsade på i helgen, hm... Får se om Edward får det nu kanske. Bara att vänta och se.

Minns när jag hade det när jag var liten. Det var ju ingen jobbig sjukdom men det kliade ju så otroligt! (Potatismjöl var dock jättebra mot klådan).

Aja, nångång kommer han ju få det. Ju förr desto bättre (mildare sjukdomsförlopp) läste jag nyss. Hoppas bara maken haft vattkoppor, annars kan han få det jobbigt om han blir smittad... Måste fråga honom om det. Är nog snarare honom jag får oroa mig lite över annars;)

Nu ska jag & Edward fika lite. En nygjord blåbärspaj står på bordet, fina snöflingor faller utanför fönstren, brasan sprakar i bakgrunden, och tv:n visar "I drömmarnas trädgård". Med andra ord: jag & E har det galet mysigt!

Ha en fortsatt trevlig eftermiddag!

Kram

 

 


Burberry

Såg i onsdags när jag var på väg till BVC att Burberry slagit upp portarna på Biblioteksgatan. Jätte roligt! Kul att det börjar öppna en hel del trevliga butiker i de krokarna nu!

Väntar (liksom alla andra) bara på Victoria's Secret & Starbucks nu...
Men Starbucks öppnar väl i Stockholm under andra halvan av 2013 om jag inte minns helt fel.

 

 


RSS 2.0